SEO for vinfirmaer

SEO - at komme til tops i Googles søgemaskine - er et spørgsmål om at give dine kunde svar på det, de søger efter. For vinfirmaer er det nødvendigt at skabe brugbart og relevant indhold om det, dine kunder leder efter.

Det hjælper vi dig med.

succes med seo

SEO er en langsigtet men profitabel strategi

Lad mig være være ærlig; SEO tager tid og giver først og fremmest resultater på den lange bane. Til gengæld er resultaterne store og de akkumulerer over tid.

SEO trafik er gratis. Så når du først har fået din hjemmeside i toppen af Google, så giver den afkast i lang tid med masser af trafik til din webshop.

Men SEO kræver også, at man ved hvad man gør og ikke mindst, at man forsøger at ramme de søgeord, der er mest relevante og som giver omsætning i butikken. Det er naturligvis fedt at kunne sige, at man ligger nummer 1 på 'vin' - men tror du, de der søger efter 'vin', er på udkig efter at købe? Nej vel. Så er det bedre at være nummer 1 på 'bedste barolo 2014', for ved denne søgning er intentionen til et køb meget højere.

Har du brug for SEO?

Måske?

Har du haft et professionelt SEO Bureau til at arbejde på din side eller har du selv sat dig godt og grundigt ind i søgemaskineoptimering, så er det ikke sikkert, at du har brug for det. Men det kan en SEO Analyse afsløre.


Og selv om du har haft professionel assistance, så er der næsten altid nogle SEO udfordringer, man kan arbejde med.


Det er ikke alle kunder, der er ens, men her er de mest almindelige udfordringer vi ser gå igen hos de fleste vinfirmaer:

Søgningens intention er utrolig vigtig, når man vælger søgeord at optimere efter.

  1. 1
    Teknisk SEO - Der er næsten altid nogle tekniske udfordringer, der hæmmer synligheden i Google. Det kan være ting som langsom hastighed, duplicate content eller ikke-udfyldte title-tags. 
  2. 2
    Ingen søgeordsmålretning - Ofte er alt indhold rigtigt godt og der er gode beskrivelser om både de enkelte vine og kategorier. Men de er ikke målrettet de søgeord, folk bruger i Google. 
  3. 3
    Kun trafik fra "Brand-søgeord" - De fleste vinfirmaer er eneforhandler af bestemte producenter, så når folk søger efter disse kommer man altid i toppen. Det er ikke svært. Men hvad med f.eks. "chablis 2015"?
  4. 4
    Få eller ingen eksterne links - Eksterne links til en website har stor betydning for dens placering i Google. Her ser vi ofte et stort indsatsområde - der skal bygges flere links.  
  5. 5
    Mange "quick wins" - Der er næsten altid også positive tiltag, man kan gå i gang med. Vi kalder dem quick wins. Placeringer i Google på side 2 eller 3, som ved en lille indsats hurtigt kan flyttes til side 1. 

Sådan kommer du i gang

Få en gratis og uforpligtende SEO Analyse og se hvor din website er lige nu. Book tid nedenfor, så gennemgår vi analysen på mødet.  

Vores SEO Proces

Vores erfaring med SEO strækker sig tilbage til 2003, så vi ved hvad, der virker. Og undervejs har vi udviklet en sikker proces, der giver en hurtig og effektiv implementering af de SEO tiltag, der er nødvendige for, at din hjemmeside kommer til tops. Derfor binder du dig ikke til en lang aftale, for vi ved, vi skaffer resultater - du kan altid opsige vores samarbejde med 30 dages varsel.

Analyse & Potentiale

Vi starter altid med en grundig analyse af det tekniske setup på din website, da det er fundamentet for succes. Det næste er en grundig søgeordsanalyse, der kortlægger hvilke søgetermer, der er relevante at optimere efter på din website. Vi prioriterer dem efter købsintention og såkaldte quick wins. Og så er vi klar til optimering. 

Teknisk SEO & Quick Wins

Det første vi retter til er de fejl og mangler vi har fundet i analysen. Det er vigtigt at få det hurtigt på plads først. Dernæst optimerer vi for de "quick wins" søgeord, vi har kortlagt i søgeordsanalysen. Begge dele sikrer, at vi hurtigt kan se resultater - også på den korte bane - typisk indenfor 3-4 måneder. 

Strategiske søgeord og nyt indhold

Når vi har været igennem dine quick wins går vi videre til det, vi kalder strategiske søgeord. Det er søgeord, hvor det er vigtigt for dig på langt sigt at være nummer 1 i Google og hvor du måske ikke i dag har nogen placering. Det kræver typisk også nyt indhold, som vi skriver for dig i denne fase. 

Linkbuilding

Den sidste del af SEO processen er at skaffe eksterne links til din website. Vi styrer selv nogle vigtige vinblogs, f.eks. VinForum, og har også adgang til andre, så vi har mulighed for at opbygge en stærk linkprofil til din website. Flere links giver bedre placeringer i Google - alt andet lige.  

Vi sikrer dit vinfirma konstant vækst

Ingen binding

Vi ved vores SEO proces virker og skaber resultater. Er du (mod forventning) ikke tilfreds kan du altid opsige vores aftale med 30 dages varsel. Her er ingen håndjern og intet med småt.

Erfaren (vin)ekspert

Du får ikke en hurtigsnakkende, ung konsulent, men derimod en erfaren ekspert, der har mange års arbejde med både vin og SEO bag sig. Det giver dig de bedste resultater.

100% gennemsigtighed

Vores arbejde er 100% transparent og du kan løbende følge med i dit projekt i vores projektstyringsværktøj. Her kan du se, hvad vi arbejder på og her deler vi alle relevante dokumenter med dig.

Håndgribelige resultater

Vores SEO arbejde skaber håndgribelige, målbare og vedvarende resultater. Du vil opleve mere relevant trafik til webshoppen og dermed flere ordrer. Vi giver dit vinfirma konstant vækst.

Kontakt mig

Er du interesseret i at høre mere om hvad jeg og WineSpot Marketing kan gøre for dit vinfirma, så kontakt mig her.

Havnegade 39, 1058 København K

+45 22 14 57 38